bassetberner

Alla inlägg under februari 2011

Av bassetberner - 28 februari 2011 08:41

Själv tycker jag att hemma är bäst men frågar man Trubbel och Grubbel så hade de nog gärna stannat i Strömstad ett tag.

Springa lösa i snön runt eller gå i koppel hemma i stan? Hmm....


Vi har haft en fantastisk helg men den tog slut alldeles för fort. Bortskämda med mammas hemlagade mat varje dag. Vad sägs om plankstek, lammstek och fiskgratäng?

Tack vare bästa systern så har vi kunnat åka med bara två hundar. De andra skötte hon som vanligt på bästa sätt! Tack Johanna!


     

Far och son i full karriär! Men de kan vara stilla också. =)

 

Av bassetberner - 23 februari 2011 22:02

Idag tog jag tjejerna och klädde på både dem och mig själv. När man börjar promenaden i -15 så får t o m Nita ha täcke.

Nu använder inte jag täcke speciellt ofta på mina hundar, så jag fick bege mig ner i källaren och leta. Stina spaniel har ju ett nytt Back on track, men de andra två lyckades jag också ekipera efter lite letande.

Så påpälsade till tänderna begav vi oss ut i fantastiskt vinterväder. Snö och sol! Ringde mamma precis när vi gick och pratade på medan vi gick längs med vattnet. Sen gick vi upp från strandpromenaden och helt plötsligt visste jag inte vart vi var. Men sen kom vi till Alby t-bana och då hade jag kläm på åt vilket håll som var hemåt.

Så skönt att ha all tid i världen och bara knata på. Bäst var att Trolla inte fick köldkramp i tassarna som hon fick förra året.

Efter 1,5 timme var vi hemma igen och tjejerna var nöjda!


I morgon drar vi på liten utflykt och bästa killarna Grubbel och Trubbel får hänga med. Pluppen överger vi tillsammans med tjejerna, men det går inte nöd på dem för bästa systern är hundvakt!


Har ni tur så orkar jag blogga lite från mobilen, för datorn får stanna hemma!

  Plupp med sina bästa kompisar Grisen och Mårre! De stannar hemma alla tre! =)

Av bassetberner - 22 februari 2011 15:10

Härom dagen fick jag ett mail från Gizmo (Extravagante) som verkar trivas kalas i sitt nya hem!

  Schysst sovstil!


Det jag funderar lite över är hans val av kompis. Elefant? Det ska ju vara en gris om man frågar brorsan Pluppen eller farsan Bosse.

Men ni vet, släkten är ju värst!

 

 Sötast i världen, oavsett kompis!

Av bassetberner - 21 februari 2011 08:28

Nytt ställe att blogga på. Jag har efter flera år gett upp blogtown som nu strular mer än någonsin. Enligt Stina så är det här så bra och enkelt så jag får väl ta och prova i alla fall!


E-kullen blev 9 veckor igår och jag har fått höra ifrån samtliga utflyttade valpar. Det går så bra i de nya hemmen och alla är nöjda med sina valpar. E-barnen har fått vardagsnamn och heter numer Melvin, Gizmo, Zelda och Molly. Och så har vi ju Pluppen kvar här hemma!


  Zelda och Melvin



Nu får vi se om det blir lite frekventare bloggning.

Idag bär det av till tatueraren. Äntligen!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards