bassetberner

Alla inlägg under maj 2011

Av bassetberner - 24 maj 2011 08:28

Jösses Amalia! Vad händer med tiden? Jag hinner ingenting. Eller egentligen hinner jag massor och det är därför det inte blir några bloggar...


Pluppen har begått utställningsdebut och även kört en repris på denna.

Först var vi i Åkersberga på Boxerklubbens inoff. Halvkall dag och halvkasst organiserad utställning men likväl en debut. Domare var Patrik Cederlöf och han gillade framför allt Pluppens rörelser. Hp och BIR men när det var ca 35 valpar direkt till BIS-final så hade vi inget att hämta.


Desto roligare var det i lördags då vi for till Skogås och ställde för Per-Erik Wallin som även dömer berner officiellt. Vi blev ett helt gäng i vår hörna då syrran och Bob, Linda med Kalle, Marianne med Eddie, Pamela med Doris och Madde med Max också var där! Och med Madde kom en kamera.... =)


Jag har lite dåligt samvete för att jag inte utställningstränat med Pluppen men han verkar vara som gjord för utställning. Springer som han aldrig gjort annat och står bra trots bristen på träning! Min guld-Plupp!

Per-Erik Wallin gillade Pluppen massor! Han tyckte att han betedde sig och rörde sig som en liten vuxen hund.

Följande kritik räckte till HP och BIR:

Fem månaders valp Vackert välskuret huvud Torra vackra ögon Mycket välkroppad Härlig benstomme Utmärkta mellanhänder och tassar Härliga rörelser God parallellitet fram och bak Bra päls Utmärkta vita markeringar Underbart temperament Visar sig väl 


I BIG-finalen var vi först att förlora! En svart dvärgschnauzer knep segern framför nosen på Pluppen men jag är såklart jättenöjd. T o m ringsekreteraren kommenterade hans fantastiska rörelser!


Och såklart tvingade jag Madde att fota! Det är otroligt att hon orkar med alla oss som tjatar om foton jämt och ständigt. Så tacksam! Tack Madde.

   Bernerbergets Espléndido 5 månader. Foto: Madeleine Lundh


Nu är det lite vila för Pluppen i helgen men då får storebror Trubbel dra ett vänstervarv i Vallentuna.


Lite andra spännande planer smids just nu. Ett par mail har skickats och ett telefonsamtal ska ringas och sen med lite tur så blir det skoj i höst! Nu blev ni inget nyfikna alls vá?


Av bassetberner - 8 maj 2011 18:11

Molly & Plupp

Sötnosar

Ovido - Quiz & Flashcards