bassetberner

Alla inlägg under juli 2011

Av bassetberner - 29 juli 2011 22:46

Snart är tre semesterveckor till ända. Skönt att konstatera att man har två kvar!


Det hela började med ett par dagar hemmavid för att komma in i semesterlunken. Sen drog vi ner till Göteborg för att jag skulle ställa Pluppen och Trubbel i Tvååker båda dagarna. Det slutade med att jag bara ställde Pluppen på lördagen eftersom jag inte orkade bada dem båda till fredagen och sen tyckte jag att Trubbel tappat för mycket päls så han fick vara hemma på lördagen.

Så syrran och jag tog Bob, Trolla och Pluppen och åkte till Tvååker. Inte hade jag en aning om hur många valpar det var för jag köpte ingen katalog och inte var jag nervös heller för min enda förhoppning var att vi inte skulle komma sist...


Fem hanvalpar entrade ringen och Plupp var först ut att bedömas. Jag hörde ingenting av vad domaren sa och då lille Plupp verkligen var minst trodde jag att vi skulle ryka i placeringen. Men efter två varv av rörelse så stoppade domaren oss och började placera. Fyran, trean, tvåan... Och så kom hon fram till oss och sa: Number one! Jag har nog aldrig blivit så förvånad i en utställningsring fram till dess!

Tikvalparna var två till antalet och en fick HP. I BIR- coh BIM-valp tyckte jag att nog allt att Plupp skulle vinna så där blev jag inte lika förvånad men lika glad!


Efter en lång väntan som förgylldes av bassetprat med Sirpa och Kicki så var det dags för BIS-final. Nina Karlsdotter dömde och det var minst 50-talet valpar samlade. Och där och då blev jag mest överraskad någonsin i en utställningsring! Pluppen blev utplockad bland de tio bästa valparna. Snacka om att jag måste sluta nervärdera mina egna hundar!

Ingen placering i slutändan men jäklar vad roligt det var!


På söndagen bar det av mot Strömstad och på måndagen lämnade vi hundarna på pensionat. Helt otroligt att inte ha någon tid att passa, inga hundar som ska ha mat eller måste gå ut. Fast man saknade dem såklart!

Efter många långa lata semesterdagar hämtade vi jyckarna och åkte hem igen.

Och där är vi nu. Mer lata dagar!

Ovido - Quiz & Flashcards