bassetberner

Alla inlägg under januari 2012

Av bassetberner - 29 januari 2012 12:20

Ännu ett Grubbelbarn har i dagarna blivit röntgat. Och jäklars så snabbt resultatet kom. Redan igår kunde man läsa de fina bokstäverna A och UA på hunddata!

Kain Kayenn´s Texas är alltså friröntgad. Grattis uppfödare Lotta Karlsson och såklart grattis till ägarna!


På jobbet är det full rulle med de dagliga rutinerna samt jakten på en ny medarbetare. Men dagarna går i alla fall fort och vips är det helg igen. Fast lika mycket vips är det måndag också... =)


Hundarna mår kalas, klobrotten börjar läka och grabbarna kan springa för fullt igen. Trolla mår bättre än på länge vilket är superskönt! Nykomlingen Stinky (ja, det blev hussens namnval...) har hittat sin plats i gänget!

Så smått börjas det planeras för lite utställningar under våren. Stinky ska ju ut på lite inoffar, men först måste hon ju till frisören. Jag ger mig inte på att plocka ner henne! På officiella sidan är det Trubbel som ska ut, foderdamerna Bubblan och Molly ska väl också luftas lite kan jag tänka mig.


Mest ska vi bara vara, njuta av livet och hitta på roliga saker! En rosett hit eller dit har inte så stor betydelse...


 

Trubbel och Pluppen i full karriär!



Liten Plupp!



Trolla, aningens skendräktig! =)


 

Snöig Stinky. Ingen frussen småhund här inte!  

Av bassetberner - 8 januari 2012 11:18

Såklart har det hänt en massa nytt sen sist. Blir lätt så när man inte bloggar mer än en gång i halvåret....


För första gången på snart 13 år så har jag haft ett klobrott, eller ja, två till och med. Först så var det Trubbel och sen Pluppen. Himla spännande i det väder som var då med lera och regn. Så för oss är minusgraderna mer än välkomna!


Några dagar innan jul fick jag åka in akut med Trolla. Jag trodde att vi skulle förlora henne men det vände som tur var och hon fick komma hem på julaftons förmiddag. Bättre julklapp kunde vi inte ha fått! Hon drabbades av pankreatit, och står nu på specialfoder ett tag för att sedan gå över till vanligt foder igen. Alltså inga mediciner eller operationer, så skönt!


I samma veva hämtade vi även hem vår nya lilla familjemedlem. Aldrig har jag väl hämtat en valp som bara väger 1,3 kg och dessutom har underbett! Men så blev det och jäklars så rolig hon är. Tuff, framåt och glad.  

Vad hon heter är lite luddigt. Hussen säger Stinky men även Apan, Loppan, Råttan och diverse andra tilltal florerar. Så just nu är det nog Stinky som gäller.

Hittills har vi tagit det väldigt försiktigt med de andra hundarna, de har fått träffas "genom galler" men nu så börjar vi introducera så smått. I förrgår var jag faktiskt ute på liten promenad med Nita och Trubbel tillsammans med Stinky och det gick bra. Hon är ju lätt att plocka upp och bära när det blir lite för trassligt. =)

Hemma blir hon skitsur om hon inte får gå med ut när jag tar ut de stora... En dam med humör helt enkelt.

 

Jag tror det är med lite skräckblandad förtjusning hon blir nosad på av Trubbel.

En del har frågat vad det är för ras, och det är en Griffon Bruxellois.


På jobbet blir det också lite nytt nu när syrran slutar. Det kommer en ny tjej och provjobbar i morgon, plus att det kommer två nya hundar. Full rulle med andra ord.





Skapa flashcards