bassetberner

Alla inlägg under juli 2012

Av bassetberner - 31 juli 2012 09:00

I ett tidigare inlägg skrev jag om planerandet för en kommande valpkull. Som jag skrev är det ju mycket som ska klaffa.

Nu blev det så att ingenting klaffade som jag ville. Den tilltänkta mamman Bubblan blev sjuk och naturligtvis var det en pyo. Så nu har Bubblan ingen livmoder kvar och då blir det jäkligt svårt att få några valpar!


Men i det stora hela är jag mest glad att allt gått bra för Bubblan med operationen och nu får vi hoppas att hon får vara frisk i fortsättningen. Det är både hon och hennes superduktiga fodervärd värda. Det är viktigare med friska hundar än valpkullar!


Så på den här kenneln dröjer det länge innan det blir några valpar igen för tant Nita är pensionerad från sånt.


Semestern rullar på med lite olika aktiviteter, bl a var jag på ringträning med Inky-Pink. Hon är anmäld till Askersund så vi tränar för fullt. En liten trimning av frisyren måste vi också få till innan dess. Lite ovant är det att läsa PM och se siffran 3 för antal anmälda i rasen. Brukar man ställa berner så är det ju i alla fall ca 40 anmälda.


 

Wendels Griffoner Bibbi Bid 9 månader. (Mobilfoto, därav taskig kvalitet)


Som vanligt då när allt går åt skogen: -Bara att ta nya tag!

Av bassetberner - 24 juli 2012 19:59

Lite godissök, misslyckade bilder och kanske en omgång Monopol.

Av bassetberner - 23 juli 2012 11:02

Då kan man åka på utflykt!
Små söta städer där tiden verkar ha stått stilla men där det naturligtvis går att beställa från Systemet och hämta ut flaskorna på Coop.

Av bassetberner - 21 juli 2012 11:51

Är när våra familjemedlemmar går ur tiden. På mindre än 24 timmar fick jag besked om att två Berner jag tycker väldigt mycket om måste lämna detta liv.
Jag lider med familjerna som förlorar sina älskade hundar.

Så ta till vara tiden du har med din hund. Den räcker inte för alltid!

Av bassetberner - 19 juli 2012 20:26

Det blev ju sommar till slut i alla fall!

Av bassetberner - 19 juli 2012 09:05

Vaknar i tid och tänkte att nu när jag har tillgång till datorn så ska jag skriva ett kvalitetsinlägg. Med blogg-appen lär det inte bli så mycket text utan mer nån rad och en bild, så bäst att passa på. Men!


Solen skiner!


Så nu blir det inget skrivande utan dags att packa strandväskan. Blekansiktet ska försöka skaffa sig lite färg!


  Misstänker att de fyrbenta inte blir missnöjda med min plan...

Av bassetberner - 17 juli 2012 12:19

Då testar vi om den funkar bra med lite kantarellfrossa!

Av bassetberner - 15 juli 2012 20:01

Jag bara väntar och väntar på den där blogg-appen. Allt brukar väl komma först till Iphone men nu så kom den så klart till android först... Suck!


Semestern rullar i alla fall på. Några timmar sol har vi ju lyckats få men nu ser det mörkt ut fram över. Regn, regn och åter regn. Men då får man väl göra annat än att sola, hundarna klagar ju inte direkt på vädret så det blir många långa promenader om det fortsätter såhär.


Men när det var sol så badades det:

 

Nita hann före Trubbel till bollen.



 

Stina undrar vart bollen tagit vägen... (den sjönk)



 

Då får man leta under ytan...



 

Vad håller den där knasiga spanieln på med egentligen?



 

Ingen boll men väldigt mycket vatten!



Sen har vi ju två som inte gillar att bada sådär värstans. Trolla kom och drack lite och gick sen iväg. Inky-Pink kunde i alla fall doppa tassarna!

 


Det är stor skillnad i att ha bara berner som jag hade tidigare mot att som nu ha fyra olika raser. Man lär sig väldigt mycket av att ha dessa, för alla raser har ju sina utmärkande drag, fördelar och nackdelar. Framför allt är det väldigt roligt att se dem tillsammans, allt från lilla Stinky på 4 kg till Trubbel på 50 kg. De har ett fantastisk samspel och verkar faktiskt förstå att de är olika stora och anpassar sig till varandra efter det.


Något som inte anpassar sig är sektionerna i rastgården. Maskorna är stora, och förblir stora!

Är man då liten så kan man gå in....  

...och ut....

 

...precis som man vill!



Ovido - Quiz & Flashcards