bassetberner

Alla inlägg under februari 2013

Av bassetberner - 23 februari 2013 12:51

Hussen gick frivilligt upp arla morgon för att åka och jaga. Själv sov jag ut för att sen ta hundarna på en långis i skogen. Inte så lättgått som jag hoppades, det är ju nackdelen med snön nu när det inte är så kallt så det är skare.

Hundarna verkade inte tycka det var lika jobbigt som jag tyckte, utan sprang runt som kalvar på grönbete. Stina fick dock snällt gå i koppel för hon har fortfarande inte förstått att det bara är med husse man jagar.

Nu sover alla gott så nu blir det skidor på tv och slappande i soffan!

Av bassetberner - 22 februari 2013 08:39

Tjohoo!

Veckan är snart slut. Jag har en sån grym träningsvärk i benen efter veckans alla jobbpromenader där man halkat runt i snömodd, halkat på is eller gått bra på hårt packad snö. Hur de tänker med snöröjningen i Enskede har jag ingen aning om, men inte är det speciellt funktionellt och bra i alla fall.


Så nu blir det skönt att vila benen lite lördag och söndag. Fast såklart blir det ju ett par långrundor med egna hundarna, men det blir där det är lättrampat!


Jag ska också ta tag i Inky-Pinks frisyr. Anmälde ju henne till en utställning och då kan man ju inte komma med en hund man inte ser vad som är fram eller bak på. ;) Tiden går fort så snart är det dags att packa utställningsväskan igen. Även Trubbel är anmäld till utställning, men inte till Sala. Jag tänker nog faktiskt inte ens åka dit, för första gången på länge.


Det finns ju så mycket annat att göra. Och lägga pengar på.

 

Av bassetberner - 21 februari 2013 13:31

Julen 1996 fick jag en orange dunjacka av märket Peak Performance. De som känner mig väl vet att jag älskar den jackan.

Genom åren så har den blivit allt mer sliten och två gånger har det gått hål i den. Båda gångerna pga hundtänder. Smutsig har den blivit och inte ens kemtvätt får den ren längre.
Som spiken i kistan gav nu också dragkedjan upp. Så efter 16 säsonger måste jag nu ta farväl av min bästa vintervän.

Igår började dock kanske en ny era. Jag köpte mig en ny jacka. Men att den nya kommer hålla i 16 år tror jag inte. Inget kan vara lika bra som min orangea Peak-jacka!

Av bassetberner - 20 februari 2013 08:52

Igår kom det mer snö, visserligen inte mycket men det snöade på bra medan vi åt lunch.
Som himlen ser ut idag tror jag att det kan komma lite till. Det gör inte mig ett dugg, jag gillar ju vintern!

Fast mest gillar jag dagar med -5 och solsken, då är vintern som bäst!

Av bassetberner - 18 februari 2013 09:11

Vi har haft en trevlig helg på landet. Eldat i kaminen, tittat på skidor och ätit god mat.
Trubbel är på lyxpensionat i Enskede eftersom Trolla löper. Alltså fick jag med mig alla jyckar samtidigt på promenad. Men det var inte lika lätt att gå som sist när det var skare. Man var rätt trött i benen efter att pulsat i nästan en timme. På de värsta ställena försvann t o m Nita ner i snön. Hundarna löste det snabbt själva, Nita längst fram, Trolla i mitten och lilla Inken-Pinken sist. Stina var mest över allt, hon är ju spaniel! ;)

Skapa flashcards