bassetberner

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

En very good helg

Av bassetberner - 11 mars 2013 11:54

SKK Strängnäs stod på helgens schema. Jag var där 09:10 på lördag morgon och insåg direkt att parkeringarna vid hallen var fulla. Men ingen parkeringsvärd hänvisade oss vidare så det blev lite djungelns lag för att alla skulle få en plats på rimligt avstånd från hallen. Dåligt organiserat kan jag tycka. Nästa klagomål dök upp i huvudet när jag kom in i hallen. Trångt var bara förnamnet.

Pluspoäng för snabb vaccinationskontroll och mattor i ringarna. Men i övrigt var det inte en tillställning i min smak.

Inky-Pink drog till med ett VG i debuten i unghundsklass. En fin kritik men neddrag för att hon surade på bordet. Jäkla humörshund den där. Fördelen är ju att bordshantering går att träna, svårare att ändra på hundens exteriör.

Jag kollade klart på alla griffoner, även korthåren. Sen blev det en trevlig pratstund med Camilla och hennes familj innan det var dags att skynda hem.

Vi var bortbjudna på middag på kvällen och att komma hem 23:30 och sen gå upp 05:50 är inte så skoj. Men upp kom jag för dag två i Strängnäs. Samma parkeringsproblem och lika trångt. Inte kul med så liten ring till våra Berner.

Trubbel fick ett VG med fin kritik. Bara klagomål på vinklar fram och lite glad svans. Och så var han tydligen redan redo för beach 2013 då kommentaren något lågt hull fanns i kritiken. ;)

Det blev en lång dag då bedömningen tog lång tid men då får man ju också valuta för pengarna eftersom kritiken var väldigt utförlig. Fina hundar att titta på och trevliga folk att prata med.

Jag kom dessutom hem till rastade hundar, städat hem och middag på bordet. Very good för att inte säga excellent!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bassetberner - 30 december 2017 13:54

            Januari var en rätt lugn månad likväl som snöfattig. Trevliga promenader på nya ställen blev det i alla fall.      I februari fyllde Stinkys valpar 1 år.    Och så drog utställningsåret igång på allvar! Jag och Jul...

Av bassetberner - 2 januari 2017 20:02

                Ett år till har passerat. Födsel och död, medgång och motgång, vänner, arbete och semester.       Tänk så mycket roligt man hinner med på ett år, och minns man det roliga så hamnar det ledsamma lite i skymundan o...

Av bassetberner - 25 juni 2013 08:43


Men jag glömmer ju bort att blogga! Vi har varit på lite utställningar där Trubbel fått excellent och placerat sig i öppenkonkurrensen. Inky-Pink har också luftats lite och knep ett R-cert i Norrköping där hon stod som 2:a bästa tik före två champ...

Av bassetberner - 21 maj 2013 08:41


Den där dagen i Västerås, då Trubbel slog till med ett cert, den kommer jag aldrig att glömma. Och nu när resultatet dessutom finns på hunddata så känns det extra verkligt, på riktigt på nåt sätt. Måste bara gotta mig lite i det, tjata lite om de...

Av bassetberner - 13 maj 2013 17:38

Det är så himla härligt nu med dessa näst intill sommarvarma dagarna. Helst av allt vill man vara ledig och vara ute hela dagarna. Nu hör ju jag till kategorin som snällt måste jobba så då får man vara glad att ma har det jobb man har. En stor del av...

Ovido - Quiz & Flashcards