bassetberner

Alla inlägg under april 2013

Av bassetberner - 28 april 2013 19:59

Med den rubriken kan man ju tro att vi varit på fest. Det har vi inte. Vi har varit på utställning i Västerås, och det var nog roligare än alla fester jag varit på!


Jag har ställt berner sedan 1999 och aldrig tagit ett cert på någon av mina hundar. Det har varit nära, men nära skjuter ju som bekant ingen hare. Men så i går var det inte nära, det var mitt i prick!


Trubbel slog till med excellent och vinst i öppen klass. Toppade det hela med ett CK och min lycka var total. I bästa hane var vi fyra stycken, en junior, en champion och en veteran som även är champion. Alltså var vi två om certet. Nervöst var bara förnamnet.

Norska domaren ville ha oss runt två varv och sen pekade han fram mig och Trubbel framför junioren. Segern i bästa hane stod sen mellan championhanen och veteranen, och då kändes det klart. Cert till Trubbel - och japp! Så blev det.


Jag åkte till Västerås med en förhoppning om excellent så man kan ju säga att det gick som jag hoppades och lite bättre än så!


Syster Bubblan var också med men fick nöja sig med ett very good men med en fin kritik.


Lina Martinsson var snäll och tog nya fina bilder på min guldgosse! Det tackar vi för.

 


Idag blev det också en tripp till Västerås, men med Stinky. Idag fick vi nöja oss med VG. Men vad gör väl det, gårdagens resultat kommer jag leva på länge, länge....


CERT!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards