bassetberner

Alla inlägg under januari 2017

Av bassetberner - 2 januari 2017 20:02


   






Ett år till har passerat. Födsel och död, medgång och motgång, vänner, arbete och semester.




Tänk så mycket roligt man hinner med på ett år, och minns man det roliga så hamnar det ledsamma lite i skymundan och tur är väl det. 


Två berner har vi fått säga adjö till, inte mina egna men ändå mina då de bott sin första tid hos mig och jag har varit delvis inblandad i deras liv även efter att de flyttat. Stora förluster för deras familjer som mist sin bästa vän. I början av året vandrade Grubbel vidare pga magomvridning och nu för bara några dagar sen var det Prismas tur pga ålder. 

   


För att inte bli alltför ledsen får man byta ämne och ta upp de nya liven som kommit till världen. Min första kull griffoner såg dagens ljus i februari. Fyra små rackare som tar världen med storm. Jag har fått följa deras utveckling och det är så fantastiskt spännande med en ny ras, eller raser som det är i det här fallet. Jag lär mig nåt nytt varje dag. 

Och i juli var jag upp till Rättvik för att hälsa på Trubbels kull på Bäckarängens kennel. Ljuvliga små liv som jag hoppas få träffa igen när de växt på sig lite. 


   


Semestra hann vi också med tack vare snälla hundvakter. Storstadsliv i Prag med kultur och shopping för att senare under sommaren smita iväg till sol och bad på Mallorca. Smitande var väl mest för att slippa fira att jag fyllde vuxen, även om det bara är på papper jag anses vuxen. Det gäller att ha barnasinnet kvar. 

    


Hela året har ju fyllts av utställningar där det hunnits med. 

Trubbel har gjort det bra, och nära det där certet har det varit men nära skjuter ju som bekant ingen hare.

Griffonerna har skämt bort mig med fina resultat men roligast av allt var helgen i Tvååker där även mamma och syrran var med! 

Jag skojade lite och sa att vi skulle ha med oss två championat hem. Och så blev det, Sparris tog sitt och mammas Zkrutt tog sitt. Att syrran visade Bob till BIR-veteran med ck gjorde ju inte saken sämre. Dessutom blev Stinkys dotter BIS-2 valp på specialen! Bästa helgen med finaste familjen! 


Året avslutades på Stora Stockholm och Svensk vinnarutställning. Alla tre griffontjejerna placerade sig i bästa tik, men så var det den där jävla haren igen. Nära, nära.... Stinky missade med en placering och Zuckis missade juniortiteln med en placering likväl som certet... Sparris bommade med två placeringar. Men ändå, vilken dag och vilka resultat!


          


Nu har det nya året startat och jag ser fram emot ett minst lika bra år igen med fina vänner, fina hundar och kanske med lite tur en fin valpkull. 

Att bilen står på verkstad och jag har tandvärk, det hör ju till motgångar men tänk vad bra att beta av dem direkt så det bara är medgång kvar resten av året. Den där haren får helt enkelt passa sig i år! 


God fortsättning på det nya året!


Ovido - Quiz & Flashcards