bassetberner

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Nytt...

Av bassetberner - 8 januari 2012 11:18

Såklart har det hänt en massa nytt sen sist. Blir lätt så när man inte bloggar mer än en gång i halvåret....


För första gången på snart 13 år så har jag haft ett klobrott, eller ja, två till och med. Först så var det Trubbel och sen Pluppen. Himla spännande i det väder som var då med lera och regn. Så för oss är minusgraderna mer än välkomna!


Några dagar innan jul fick jag åka in akut med Trolla. Jag trodde att vi skulle förlora henne men det vände som tur var och hon fick komma hem på julaftons förmiddag. Bättre julklapp kunde vi inte ha fått! Hon drabbades av pankreatit, och står nu på specialfoder ett tag för att sedan gå över till vanligt foder igen. Alltså inga mediciner eller operationer, så skönt!


I samma veva hämtade vi även hem vår nya lilla familjemedlem. Aldrig har jag väl hämtat en valp som bara väger 1,3 kg och dessutom har underbett! Men så blev det och jäklars så rolig hon är. Tuff, framåt och glad.  

Vad hon heter är lite luddigt. Hussen säger Stinky men även Apan, Loppan, Råttan och diverse andra tilltal florerar. Så just nu är det nog Stinky som gäller.

Hittills har vi tagit det väldigt försiktigt med de andra hundarna, de har fått träffas "genom galler" men nu så börjar vi introducera så smått. I förrgår var jag faktiskt ute på liten promenad med Nita och Trubbel tillsammans med Stinky och det gick bra. Hon är ju lätt att plocka upp och bära när det blir lite för trassligt. =)

Hemma blir hon skitsur om hon inte får gå med ut när jag tar ut de stora... En dam med humör helt enkelt.

 

Jag tror det är med lite skräckblandad förtjusning hon blir nosad på av Trubbel.

En del har frågat vad det är för ras, och det är en Griffon Bruxellois.


På jobbet blir det också lite nytt nu när syrran slutar. Det kommer en ny tjej och provjobbar i morgon, plus att det kommer två nya hundar. Full rulle med andra ord.





 
 
Ingen bild

Ingrid & Barnabas

8 januari 2012 11:49

Nämen vad kul att läsa en blogg från dig :-)
Skönt att dina sjuklingar är på bättringsvägen.
Även Barnabas repar sig efter sin op. kanske går det tom FÖR fort framåt.
Förresten,har inte d erfarenhet av korsbandsskada? Blenda?
Berätta gärna om hur det var för dig i så fall.

Pankreatit - det har Taisto åxå och HAN lever ju ett gott liv så det går säkert bra för Trolla åxå.

Kram / Ingrid

 
Lindha

Lindha

12 januari 2012 22:21

Ja, jäklar vilken goding ni har skaffat!
Nu måste du ju blogga oftare så vi får se det lilla livet växa upp. Ett och annat foto på bernisarna tackar vi ju inte heller nej till ;-)!
Kram Lindha

http://www.plushalsa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bassetberner - 30 december 2017 13:54

            Januari var en rätt lugn månad likväl som snöfattig. Trevliga promenader på nya ställen blev det i alla fall.      I februari fyllde Stinkys valpar 1 år.    Och så drog utställningsåret igång på allvar! Jag och Jul...

Av bassetberner - 2 januari 2017 20:02

                Ett år till har passerat. Födsel och död, medgång och motgång, vänner, arbete och semester.       Tänk så mycket roligt man hinner med på ett år, och minns man det roliga så hamnar det ledsamma lite i skymundan o...

Av bassetberner - 25 juni 2013 08:43


Men jag glömmer ju bort att blogga! Vi har varit på lite utställningar där Trubbel fått excellent och placerat sig i öppenkonkurrensen. Inky-Pink har också luftats lite och knep ett R-cert i Norrköping där hon stod som 2:a bästa tik före två champ...

Av bassetberner - 21 maj 2013 08:41


Den där dagen i Västerås, då Trubbel slog till med ett cert, den kommer jag aldrig att glömma. Och nu när resultatet dessutom finns på hunddata så känns det extra verkligt, på riktigt på nåt sätt. Måste bara gotta mig lite i det, tjata lite om de...

Av bassetberner - 13 maj 2013 17:38

Det är så himla härligt nu med dessa näst intill sommarvarma dagarna. Helst av allt vill man vara ledig och vara ute hela dagarna. Nu hör ju jag till kategorin som snällt måste jobba så då får man vara glad att ma har det jobb man har. En stor del av...

Ovido - Quiz & Flashcards