bassetberner

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Röntgenresultat

Av bassetberner - 29 januari 2012 12:20

Ännu ett Grubbelbarn har i dagarna blivit röntgat. Och jäklars så snabbt resultatet kom. Redan igår kunde man läsa de fina bokstäverna A och UA på hunddata!

Kain Kayenn´s Texas är alltså friröntgad. Grattis uppfödare Lotta Karlsson och såklart grattis till ägarna!


På jobbet är det full rulle med de dagliga rutinerna samt jakten på en ny medarbetare. Men dagarna går i alla fall fort och vips är det helg igen. Fast lika mycket vips är det måndag också... =)


Hundarna mår kalas, klobrotten börjar läka och grabbarna kan springa för fullt igen. Trolla mår bättre än på länge vilket är superskönt! Nykomlingen Stinky (ja, det blev hussens namnval...) har hittat sin plats i gänget!

Så smått börjas det planeras för lite utställningar under våren. Stinky ska ju ut på lite inoffar, men först måste hon ju till frisören. Jag ger mig inte på att plocka ner henne! På officiella sidan är det Trubbel som ska ut, foderdamerna Bubblan och Molly ska väl också luftas lite kan jag tänka mig.


Mest ska vi bara vara, njuta av livet och hitta på roliga saker! En rosett hit eller dit har inte så stor betydelse...


 

Trubbel och Pluppen i full karriär!



Liten Plupp!



Trolla, aningens skendräktig! =)


 

Snöig Stinky. Ingen frussen småhund här inte!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bassetberner - 30 december 2017 13:54

            Januari var en rätt lugn månad likväl som snöfattig. Trevliga promenader på nya ställen blev det i alla fall.      I februari fyllde Stinkys valpar 1 år.    Och så drog utställningsåret igång på allvar! Jag och Jul...

Av bassetberner - 2 januari 2017 20:02

                Ett år till har passerat. Födsel och död, medgång och motgång, vänner, arbete och semester.       Tänk så mycket roligt man hinner med på ett år, och minns man det roliga så hamnar det ledsamma lite i skymundan o...

Av bassetberner - 25 juni 2013 08:43


Men jag glömmer ju bort att blogga! Vi har varit på lite utställningar där Trubbel fått excellent och placerat sig i öppenkonkurrensen. Inky-Pink har också luftats lite och knep ett R-cert i Norrköping där hon stod som 2:a bästa tik före två champ...

Av bassetberner - 21 maj 2013 08:41


Den där dagen i Västerås, då Trubbel slog till med ett cert, den kommer jag aldrig att glömma. Och nu när resultatet dessutom finns på hunddata så känns det extra verkligt, på riktigt på nåt sätt. Måste bara gotta mig lite i det, tjata lite om de...

Av bassetberner - 13 maj 2013 17:38

Det är så himla härligt nu med dessa näst intill sommarvarma dagarna. Helst av allt vill man vara ledig och vara ute hela dagarna. Nu hör ju jag till kategorin som snällt måste jobba så då får man vara glad att ma har det jobb man har. En stor del av...

Ovido - Quiz & Flashcards