bassetberner

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Stockholms hundmässa

Av bassetberner - 19 december 2012 11:38

Hela helgen som gick tillbringades på Älvsjömässan. På lördagen var det stressigt som sjutton för att hinna se allt och hinna hälsa på alla. Som vanligt gick inte det, utan jag hann titta på bernerhanarna och sen fastnade jag bland bassarna.

Jag saknar att ställa basset, så tråkigt att inte kunna ställa Trolla, men i lördags fick jag hjälpa till i avels- och uppfödargrupp så längtan blev något stillad.

Vips var klockan efter två och då blev det shopping. Hade laddat med stora plånboken men kom inte hem med speciellt mycket. Ett skär till Ostermaskinen, strumpor, en bur till Stinkarn och spray för strävhåriga pälsar. Inte mycket att hurra för, men det var liksom inget som föll mig på läppen...


Kvällen tillbringades på badrumsgolvet med finslipning av Stinkys frisyr. Inte lätt det här med trimras inte. Blev ganska nöjd ändå så jag satte mig till rätta i soffan. Och vips blev det svart! Strömavbrott. En anledning god som någon för att gå och lägga sig i tid. Klockan ringde 06:00 på söndagsmorgonen så jag får tacka Vattenfalls kackiga ledningar för att jag vaknade utvilad.


På mässan blev det Griffoner för hela slanten. Kul att kunna se så många på samma dag. Domaren var väldigt kräsen och använde hela färgskalan, från gult till blågult! Bra på ett sätt men jag höll inte alltid med. Men så är det ju.

Lite nervös var jag när det närmade sig vår tur. Lilla fröken har ju inte direkt velat visa sig på bordet och framför allt inte efter bordet. Då surar hon och vägrar ta upp svansen.

Men skam den som ger sig! Träningen hade gett resultat och hon skötte sig strålande. Very good och en tredje placering i juniorklass blev det. Kritiken var jättetråkig. Det enda som var bra var bettet. Men men, för mig kändes dagen ändå excellent eftersom hon skötte sig så bra och verkade ha kul i ringen. Det är ändå viktigast!

Nu ser jag fram emot 2013 års utställningssäsong.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bassetberner - 30 december 2017 13:54

            Januari var en rätt lugn månad likväl som snöfattig. Trevliga promenader på nya ställen blev det i alla fall.      I februari fyllde Stinkys valpar 1 år.    Och så drog utställningsåret igång på allvar! Jag och Jul...

Av bassetberner - 2 januari 2017 20:02

                Ett år till har passerat. Födsel och död, medgång och motgång, vänner, arbete och semester.       Tänk så mycket roligt man hinner med på ett år, och minns man det roliga så hamnar det ledsamma lite i skymundan o...

Av bassetberner - 25 juni 2013 08:43


Men jag glömmer ju bort att blogga! Vi har varit på lite utställningar där Trubbel fått excellent och placerat sig i öppenkonkurrensen. Inky-Pink har också luftats lite och knep ett R-cert i Norrköping där hon stod som 2:a bästa tik före två champ...

Av bassetberner - 21 maj 2013 08:41


Den där dagen i Västerås, då Trubbel slog till med ett cert, den kommer jag aldrig att glömma. Och nu när resultatet dessutom finns på hunddata så känns det extra verkligt, på riktigt på nåt sätt. Måste bara gotta mig lite i det, tjata lite om de...

Av bassetberner - 13 maj 2013 17:38

Det är så himla härligt nu med dessa näst intill sommarvarma dagarna. Helst av allt vill man vara ledig och vara ute hela dagarna. Nu hör ju jag till kategorin som snällt måste jobba så då får man vara glad att ma har det jobb man har. En stor del av...

Ovido - Quiz & Flashcards