bassetberner

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av bassetberner - 4 juli 2012 08:52

Ja, det ramlar på mot semestern. Bara denna arbetsveckan kvar och sen blir det långa lata dagar med förhoppnings lagom varma dagar för både två- och fyrbenta.

Jobbar med syrran denna sista veckan och det är ganska lite hundar, de flesta har redan gått på semester.


Börjar så smått planera för en ny bernerkull men det är ju många saker som ska klaffa. Nu har vi ju även index, vilket i sig inte ändrar mitt tänkande speciellt. Det är ju bara en förlängning av det uppfödare (förhoppningsvis) tänkt på tidigare, att det ska vara bra ledstatistik kring de hundar som ska gå i avel.

Det finns ju även en väldig massa andra saker att ta hänsyn till, så detta med avel är inte enkelt. Men förhoppningsvis faller bitarna på plats så jag kan hoppas på valpar till vintern!


En som inte ska ha några valpar är Trolla. Men hon är lika glad för det och brukar få agera lektant åt bernervalparna när de har blivit lite äldre. Hon tycker det är så roligt och är så fantastiskt snäll och mjuk med de små. Till slutet av sommaren fyller hon hela 5 år. Jag hoppas att vi har minst 5 år kvar tillsammans!

 

Finaste Rulli-Bull i våras.


Nä, nu får jag ta mig i kragen och åka och jobba lite. Bara 3 jobbpass kvar!


Ovido - Quiz & Flashcards