bassetberner

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Det blir aldrig som man tänkt sig...

Av bassetberner - 31 juli 2012 09:00

I ett tidigare inlägg skrev jag om planerandet för en kommande valpkull. Som jag skrev är det ju mycket som ska klaffa.

Nu blev det så att ingenting klaffade som jag ville. Den tilltänkta mamman Bubblan blev sjuk och naturligtvis var det en pyo. Så nu har Bubblan ingen livmoder kvar och då blir det jäkligt svårt att få några valpar!


Men i det stora hela är jag mest glad att allt gått bra för Bubblan med operationen och nu får vi hoppas att hon får vara frisk i fortsättningen. Det är både hon och hennes superduktiga fodervärd värda. Det är viktigare med friska hundar än valpkullar!


Så på den här kenneln dröjer det länge innan det blir några valpar igen för tant Nita är pensionerad från sånt.


Semestern rullar på med lite olika aktiviteter, bl a var jag på ringträning med Inky-Pink. Hon är anmäld till Askersund så vi tränar för fullt. En liten trimning av frisyren måste vi också få till innan dess. Lite ovant är det att läsa PM och se siffran 3 för antal anmälda i rasen. Brukar man ställa berner så är det ju i alla fall ca 40 anmälda.


 

Wendels Griffoner Bibbi Bid 9 månader. (Mobilfoto, därav taskig kvalitet)


Som vanligt då när allt går åt skogen: -Bara att ta nya tag!

 
 
Ingen bild

Johanna

31 juli 2012 09:27

Mollan har röntgen inbokad i september, ser den bra ut kan ju hon få bli mamma vet ja;)

 
Ingen bild

Brittis

31 juli 2012 11:17

Bätttre lycka i framtiden Lina. Tråkigt att di har sån otur jämt. Kram Brittis

 
Ingen bild

Stajna

2 augusti 2012 18:35

Nää...tråkigt!! =( Men huvudsaken är att hon blir pigg igen. Livet i sig är mer värt än puppies. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bassetberner - 30 december 2017 13:54

            Januari var en rätt lugn månad likväl som snöfattig. Trevliga promenader på nya ställen blev det i alla fall.      I februari fyllde Stinkys valpar 1 år.    Och så drog utställningsåret igång på allvar! Jag och Jul...

Av bassetberner - 2 januari 2017 20:02

                Ett år till har passerat. Födsel och död, medgång och motgång, vänner, arbete och semester.       Tänk så mycket roligt man hinner med på ett år, och minns man det roliga så hamnar det ledsamma lite i skymundan o...

Av bassetberner - 25 juni 2013 08:43


Men jag glömmer ju bort att blogga! Vi har varit på lite utställningar där Trubbel fått excellent och placerat sig i öppenkonkurrensen. Inky-Pink har också luftats lite och knep ett R-cert i Norrköping där hon stod som 2:a bästa tik före två champ...

Av bassetberner - 21 maj 2013 08:41


Den där dagen i Västerås, då Trubbel slog till med ett cert, den kommer jag aldrig att glömma. Och nu när resultatet dessutom finns på hunddata så känns det extra verkligt, på riktigt på nåt sätt. Måste bara gotta mig lite i det, tjata lite om de...

Av bassetberner - 13 maj 2013 17:38

Det är så himla härligt nu med dessa näst intill sommarvarma dagarna. Helst av allt vill man vara ledig och vara ute hela dagarna. Nu hör ju jag till kategorin som snällt måste jobba så då får man vara glad att ma har det jobb man har. En stor del av...

Ovido - Quiz & Flashcards