bassetberner

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

SKK Västerås

Av bassetberner - 19 april 2011 07:29

I söndags åkte jag och Trubbel till Rocklunda för att ställa ut för domaren Yvonne Cannon från Irland. Det visade sig vara en ganska hård domare som inte gödslade med excellent, i alla fall inte bland hanarna.

Trubbel fick en fin kritik även om jag inte håller med om allt. Det roliga är att det hon tyckte var bra, önskar jag bättre. Och tvärtom. Men domaren dömer och Very good är inte kattskit, och well presented and handled gör ju att man blir lite gladare.

Allt som allt var det en trevlig dag och jag fick äran att visa en liten bassettjej. Hon visade framtassarna och knep en 2 btkl med r-cert. Grattis uppfödare Kicki och ägarna till Magdaforsens Four Roses.


Efter utställningen tog Madde lite bilder på Trubbel. Tack för det! Senaste ståbilden togs på Gotland då han precis fyllt 9 månader. Nu är han något äldre och något större. Stor tyckte han att han blev förra veckan då han fick para sin första tik, Clangulas Odette. Så förhoppningsvis väntas det nu valpar på Grönbergas kennel i juni!

     

Fina bilder tagna av Madeleine Lundh!


Nita och Bosse valpar blir 4 månader idag. Grattis Molly, Zelda, Melvin, Gizmo och Pluppen. Jag har fått rapporter från nöjda ägare om glada, pigga och busiga valpar som trivs bra i sina nya hem.   Bernerbergets Escarcha - Zelda


I eftermiddag kommer Johanna som har Molly och hämtar upp Grubbel. Han ska vara där på kollo under påsken. Vi tackar och bockar för att han får vara där för vi har det fullproppat i bilen ändå. Och för att göra det hela ännu roligare går Nita in i höglöp vilken dag som helst. Och med i bilen är både Trubbel och Bob....

Ja ja, allting går. Det gäller bara att lasta och möblera bilen på rätt sätt. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bassetberner - 30 december 2017 13:54

            Januari var en rätt lugn månad likväl som snöfattig. Trevliga promenader på nya ställen blev det i alla fall.      I februari fyllde Stinkys valpar 1 år.    Och så drog utställningsåret igång på allvar! Jag och Jul...

Av bassetberner - 2 januari 2017 20:02

                Ett år till har passerat. Födsel och död, medgång och motgång, vänner, arbete och semester.       Tänk så mycket roligt man hinner med på ett år, och minns man det roliga så hamnar det ledsamma lite i skymundan o...

Av bassetberner - 25 juni 2013 08:43


Men jag glömmer ju bort att blogga! Vi har varit på lite utställningar där Trubbel fått excellent och placerat sig i öppenkonkurrensen. Inky-Pink har också luftats lite och knep ett R-cert i Norrköping där hon stod som 2:a bästa tik före två champ...

Av bassetberner - 21 maj 2013 08:41


Den där dagen i Västerås, då Trubbel slog till med ett cert, den kommer jag aldrig att glömma. Och nu när resultatet dessutom finns på hunddata så känns det extra verkligt, på riktigt på nåt sätt. Måste bara gotta mig lite i det, tjata lite om de...

Av bassetberner - 13 maj 2013 17:38

Det är så himla härligt nu med dessa näst intill sommarvarma dagarna. Helst av allt vill man vara ledig och vara ute hela dagarna. Nu hör ju jag till kategorin som snällt måste jobba så då får man vara glad att ma har det jobb man har. En stor del av...

Ovido - Quiz & Flashcards