bassetberner

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Debut i juniorklass

Av bassetberner - 13 augusti 2012 08:33

Ja då var debuten i officiella sammanhang gjord. Det var så nära stor succé men vi föll på mållinjen...

Det var ju bara 3 bruxellois anmälda till Askersund och väl där kunde jag konstatera att Inky-Pink var ensam tik.

Först in var en fin tikvalp som såklart blev BIR-valp, sen en hane som fick very good och då blev det ju helt plötsligt väldigt spännande!

In i ringen och Stinkarn kutade på som om hon ägde ringen. Svansen i topp och vi fick ta ett varv. Sen var det dags för bordet som inte är hennes favorit. Men det gick över förväntan. Domaren kollade tänder, klämde och kände. Sen fick Stinkarn stå kvar på bordet och det gjorde hon med den äran. Absolut stilla och bra hållning. Jag hörde kritiken dikteras och det var bara finfina ord.

Sen ville domaren se oss i rörelse igen. Men se det ville inte den lilla griffonen. Då hade hon surat ur för hon hade varit tvungen att stå på bordet. Så hon vägrade vara glad och hålla upp svansen. Vi fick flera försök men icke sa nicke. Jag vill inte sa hon. Så very good pga av svansfadäsen! Skit också.

Kritiken blev:

9 months very feminine Excellent type and size. Correct head and expression. Excellent ears. Very good neck, topline and tailset. Excellent angulation and body for the age. Excellent coat quality and colour. Moving very well, unfortunately with the tail down.


Men jag har full förståelse för det. Hon ska ha svansen rakt upp och har man då inte det så ska man inte få excellent och CK. Helt rätt av domaren att slå ner på det. Men jäklars vilken kritik. Det här kan nog bli roligt i framtiden, bara att träna vidare.


 

Eftersom jag åkte själv har jag inga bilder för utom denna kassa från mobilen, men bättre den än ingen... =)

 
 
Ingen bild

Johanna

13 augusti 2012 08:53

Heja Lina å Stinky!!!
Duktiga ni :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bassetberner - 30 december 2017 13:54

            Januari var en rätt lugn månad likväl som snöfattig. Trevliga promenader på nya ställen blev det i alla fall.      I februari fyllde Stinkys valpar 1 år.    Och så drog utställningsåret igång på allvar! Jag och Jul...

Av bassetberner - 2 januari 2017 20:02

                Ett år till har passerat. Födsel och död, medgång och motgång, vänner, arbete och semester.       Tänk så mycket roligt man hinner med på ett år, och minns man det roliga så hamnar det ledsamma lite i skymundan o...

Av bassetberner - 25 juni 2013 08:43


Men jag glömmer ju bort att blogga! Vi har varit på lite utställningar där Trubbel fått excellent och placerat sig i öppenkonkurrensen. Inky-Pink har också luftats lite och knep ett R-cert i Norrköping där hon stod som 2:a bästa tik före två champ...

Av bassetberner - 21 maj 2013 08:41


Den där dagen i Västerås, då Trubbel slog till med ett cert, den kommer jag aldrig att glömma. Och nu när resultatet dessutom finns på hunddata så känns det extra verkligt, på riktigt på nåt sätt. Måste bara gotta mig lite i det, tjata lite om de...

Av bassetberner - 13 maj 2013 17:38

Det är så himla härligt nu med dessa näst intill sommarvarma dagarna. Helst av allt vill man vara ledig och vara ute hela dagarna. Nu hör ju jag till kategorin som snällt måste jobba så då får man vara glad att ma har det jobb man har. En stor del av...

Ovido - Quiz & Flashcards